AEG LAVAMAT 54840

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 41 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG LAVAMAT 54840 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Dominator 13-08-2021

Goede machine en voordelige prijs

Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Deze wasmachine 11 jaar geleden gekocht en hij doet het nog steeds. Hij is ook twee keer mee verhuisd waarna ik een beetje bang werd dat hij stuk zou gaan. We zijn maar met twee en hebben maar 3-4 draaien per week. En ja ik ben er wel voorzichtig en netjes mee. Altijd voorzichtig die deur en de wasmiddel la dicht gedaan en ook regelmatig (elke week) schoon gemaakt.

Pluspunten

• Toerental cenrifugeren is te veranderen
  • Apart voorspoelen

Minpunten

• Geen rest tijd indicatie

Rene 17-04-2017

AEG Betrouwbaar

Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Aangezien we ooit van Miele overgestapt zijn op AEG de eerste ging 12 jaar mee de tweede 10 en nu na 8 Jaar hebben de lagers het begeven, twee jaar terug de koolborstels al versleten. Dit is echt de laatste AEG. Na twee jaar begon hij te dansen en te lopen, van alles geprobeerd mat er onder en rubbers onder de voetjes de trommel voelt ook erg slap in zijn vering. De monteur zij steeds dat er niets aan de hand was, maar ondanks dat hij hem waterpas heeft gezet wandelt hij nog steeds alle kanten op, hierdoor komen er extra krachten op de lagers en die zijn nu kapot. Reparatie € 466,- Kwaliteit duidelijk beneden de verwachting.

Christel 81 26-03-2015
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Ik heb mijn AEG 6 jaar geleden gekocht en met liefde gebruikt. Van de week stopte hij er ineens mee. Ik heb geen idee wat het probleem is, behalve dan dat hij niks doet. Lampjes branden niet meer. Alsof hij geen stroom meer krijgt. Zit te dubben of ik uberhaupt wel een monteur wil bellen gezien sommige recencies. En ja hij maakt herrie als hij centrifugeert. Wandelde niet toen hij het nog deed gelukkig.

hansbetting 27-09-2014
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

de wasmachine is net geen 5 jaar en de trommel lagers zijn totaal versleten..€400,00+ reparatie!!,, zoals u tig keer kunt lezen. denk je dat je met een AEG een kwaliteits-machine koop ?? heb je eigenlijk bagger gekocht!!!!! ook de AEG droger net na een jaar printplaat doorgebrand €300,00 dus voor ons nooit meer AEG.

martin 1963 16-12-2013
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

mijn wasmachine ging kapot naar 4.5 jaar verwarmings element(komt nooit voor) reparatie 115.00 euro maar volgens de monteur was dit de moeite waard hij kon nog jaren mee.
nu een half jaar later de printplaat kapot kosten 180 euro.
wij laten hem niet meer maken ga op zoek naar een andere.

Janke53 28-11-2013
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Ik maar denken dat ik mijn wasmachine niet goed behandelde. Maar als ik de reviews lees zijn er nogal meer met het zelfde euvel.
Ruim een jaar geleden constateerden we een ander geluid bij het centrifugeren. Nu is het niet meer te harden. Net of zit de trommel er ook scheef in en rammelt nu ook. Een F16 is er nog niks bij. Ik vertrouw hem nu niet meer. Morgen om een nieuwe, maar geen AEG meer.

yvonnehendriksen 26-09-2013
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

De lavamat 54840 nog geen vijf jaar oud en nu al versleten lagers, het is niet om aan te horen. Aeg kwam altijd naar voren als geruisloze wasmachine, daar is nu helemaal niets meer van over. Naar wat ik gelezen heb is een monteur weggegooid geld dus nu wachten tot hij het begeeft en dan maar weer een Bosch of Miele aanschaffen.

SveNRG 22-05-2013
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

5,5 jaar plezier gehad van deze machine. Wast prima, drogen OK. Helaas nu defect. Hij wilde geen programma's meer doen. Mannetje laten komen om te kijken. Motor, snaar en koolborstels waren gewoon in orde. De printplaat is echter defect, en te duur om te vervangen.

Martensouman 19-02-2013
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Op 1 december 2009 kochten wij bij Expert in Arnhem voor € 449,00 een nieuwe AEG 54840 in de veronderstelling een goed product te kopen. De prijs, service en het bezorgen was perfect en we konden direct wassen. Tot zover alles goed. Na een aantal weken gebruik vonden we hem toch wel erg schudden en veel lawaai maken. Eerst bij de bouwmarkt een setje rubbervoeten gekocht waar hij opgezet kon worden. Dit was een miskleun, want de machine schudde zo erg dat hij er afschoot en 1,5 cm lager terecht kwam. Toch maar eens klagen bij de winkel. Die heeft dit voor ons gemeld bij de Servicedienst en toen zijn er op 9 maart 2011 onder garantie nieuwe rubbervoetjes onder gezet. Tegelijkertijd werd het deurcontact ongevraagd kosteloos vervangen door de monteur. Toen leek het beter te gaan, maar eigenlijk waren we nog niet tevreden. We hebben er maar mee leren leven. We hadden al wel besloten dat dit onze allerlaatste AEG wasautomaat is. Op 20 oktober 2011 lekte er ineens water uit de machine en we begrepen niet wat het kon zijn. Het bleek de deurmanchet te zijn die was beschadigd. Het leek of er oplosmiddel in had gestaan, want het rubber was slap en er waren gaatjes in gekomen. Dit was niet van scherpe voorwerpen. Ook hier weer voor naar de winkel gegaan en de monteur laten komen. Die zei dat we verkeerd wasmiddel hadden gebruikt, maar we weten pertinent dat we alleen normaal vloeibaar wasmiddel hadden gebruikt dat door iedereen wordt gekocht. Op advies van de monteur gebruiken we sindsdien alleen waspoeder i.p.v. vloeibaar. Als dit zo slecht is voor de machine waarom wordt het dan zo veel verkocht? Kortom geen garantie en binnen 2 jaar een rekening van € 142,43. Daar waren we niet blij mee na zo'n korte tijd gebruik. Ook dit gemeld aan de winkel en die was van mening dat niet al die kosten voor ons waren en was zo vriendelijk een bedrag van € 42,00 aan ons terug te betalen, terwijl hij hiertoe niet verplicht was. Wij wassen nu nog steeds, maar het schudden is nog steeds niet over en nu hapert het deurcontact steeds, zodat dit moet worden vervangen. Ook wel weer snel omdat de eerste servicemonteur dit ook al ongevraagd had vernieuwd, kortom er is iets mis met dat onderdeel. Wij zullen dit weer melden bij Expert Arnhem om te zeggen dat we vinden dat we een miskoop hebben gedaan, maar dat hen niets te verwijten valt en we graag klant blijven omdat we al onze aankopen en hun service zeer tevreden zijn.

leonausten 19-01-2013
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Al na 4 jr. en 3 mnd. maak de trommel een hoop kabaal, vooral bij het centrifugeren. Ik heb de volgende mail gestuurd naar de afdeling consumentenbelangen van Electrulux:

Geachte afdeling Consumentenbelangen,

N.a.v. een klacht over onze defecte AEG wasmachine heb ik dd. 8-1-2013, telefonisch contact gehad met uw Service-informatielijn van Electrolux Homeproducts tel.nr. 0172 - 468300.

Probleem:
Van onze wasmachine, een AEG Lavamat model 54680, zijn na 4 jr. en 3 mnd. reeds de trommellagers versleten. Bij het handmatig ronddraaien van de trommel is duidelijk te horen hoe de trommellagers "aanlopen". Bij het centrifugeren maakt de machine veel kabaal. Over het probleem van versleten trommellagers + trommel bij dit en andere typen (nieuwe generatie) AEG wasmachines (van relatief jonge leeftijd 3 à 4 jaar), worden op diverse internetforums zeer vaak melding gemaakt. Dit probleem komt dus vaak voor en is dus in ruime mate bekend en ik neem aan ook bij AEG. Anders gezegd, de diagnose staat vast, hiervoor hoeft geen monteur te komen à raison van €75,- voorrijdkosten, deze kosten hoeven niet gemaakt te worden tenzij diagnose defect onder coulance door uw servicemonteur wordt uitgevoerd.

Ook wordt gemeld dat het vervangen van alleen deze trommellagers geen optie omdat deze trommellagers niet vrij toegankelijk en moeilijk te demonteren zijn. De machine moet hiervoor aan de binnenzijde grotendeels gedemonteerd worden waarbij de carbon kuip opengesneden moet worden. Naast een nieuwe trommellagerset moet zodoende ook de carbon-kuip (€257,90 excl.btw) vervangen worden hetgeen de reparatie extra duur maakt terwijl de huidige kuip geen mankementen vertoont.
We zijn tevens bij de verkoper (Maxwell) geweest. Deze heeft ons doorverwezen naar u servicedienst.

Wij zijn van mening dat van een dergelijk AEG kwaliteitsproduct wasmachine, in deze prijsklasse, een langere levensduur dan 4 jaar verwacht mag worden. Bij Maxwell spreekt men over een gemiddelde levensduurverwachting van minimaal 8 tot 10 jaar. Gezien de prijsopgave (max. €317,-) van uw Service-informatielijn lijkt reparatie door een monteur van uw servicedienst, welhaast geen optie; deze prijs is bijna gelijk aan de aankoopprijs (€470,-). Echter, er bestaat ook nog het zgn.. consumentenrecht waarbinnen gesproken wordt over aanvaardbare te verwachten levensduur in relatie tot kostprijs van een wasmachine.

Vraag: Reparatievoorstel (of ander tegemoet komend voostel) met prijsopgave, voor onze AEG wasmachine voor een lagere c.q. veel aanvaardbaardere prijs dan hier beneden vermeld onder punt 1 t/m 6. M.a.w. prijsopgave met inachtneming van een royale coulance m.b.t. de reparatiekosten die de huidige leeftijd in combinatie met de aanschafprijs van de machine, recht doet.

Info via Service-informatielijn Electrolux over reparatiekosten (incl. btw):
1. Voorrijkosten €75,- (Electrolux)
2. Kunststoffen kuip €257,90 (Electrolux)
3. Lagerrset ca. €50,- (internetprijs!!)
4. Arbeidsloon €18,- per kwartier (Electrolux-monteur) (geschatte reparatietijd 1 uur = €80,-)
5. Totaal geschatte reparatie-kosten: €444,90 !!
6. N.B.: De geschatte reparatietijd lijkt me aan de krappe kant.

Antwoord Electrolux: max. reparatieprijs €317,-. In coulance een gratis diagnose, is niet bespreekbaar, evenals een eventuele andere tegemoetkoming. Helaas ..... voor ons nooit meer een AEG machine.

HvdrV 25-02-2013

Heb vandaag definitieve uitslag gehad. De L54840 heeft ook een kunststoffen gelaste kuip, waardoor je tevens een nieuwe kuip moet kopen.

Deze machine is dus na 48 maanden volledig afschreven!

Naar het schijnt zijn de L5 en L6 serie ronduit slechte machines, vermomd in een AEG-Electrolux kast.

HvdrV 24-02-2013

Er staat ons dus nog wat te wachten. Gisteren geconstateerd dat de trommellagers aanslepen. En tijdens centrifugeren heeft de AEG 54840 inderdaad ook meer kabaal.
Ik heb diverse YouTube instructiefilms (Bosch) gekeken, en had de hoop eea zelf te kunnen doen. Jouw verhaal gelezen te hebben, doet me twijfelen.

Aankoopdatum en klachten zijn volledig hetzelfde.

Wat nu?
Reparatiekosten zijn buitenproportioneel. Afvoeren dan maar?

Andries81 31-05-2012
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Ik heb deze machine gekocht op 01-08-2008 voor €499,-, dus nog geen 4 jaar oud. Tijdens het centrifugeren begon de machine ineens heftig te bonken en te 'dansen'. Na het verwijderen van de was, kon ik de trommel van voor naar achter bewegen. Ik heb de achterplaat verwijderd en vervolgens het één en ander gecontroleerd. De motor loopt aan (snaar los gehad en met de hand rond gedraaid), de lagers lijken in orde (geen rauw geluid), de buitentrommel niet los gehad. De wasmachine is goed onderhouden; dwz, met regelmaat kookwas op 95 (soda/vaatwastablet). Gemiddeld 3 wasjes per week.
Zonet AEG gebeld over bovenstaande. Het antwoord van AEG "U heeft een maximale reparatieprijs van €285,-. Verwachte levensduur bij normaal gebruik? Nee meneer, die kunnen wij u niet geven". Zo'n bedrag investeren na nog geen 4 jaar (gezien de aanschafprijs) vind ik te veel van het goede. Ik ga mij maar eens wenden tot de verkoper (Harense Smid).

G. van Laarhoven 26-08-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

De wasmachine functioneert op zich prima, maar bij het spoelen en centrifugeren maakt hij een vreselijk kabaal. We gaan dan ook regelmatig kijken of de machine nog wel op zijn plaats blijft staan. Ook hebben we het al geprobeerd met een speciale mat eronder, maar dan gaat de wasmachine helemaal aan de wandel. Het zal ons benieuwen hoe lang dit goed blijft gaan.
Als we dit van te voren geweten hadden, hadden we deze wasmachine zeker niet gekocht. Dit hadden we niet verwacht bij zo'n groot merk als AEG.

mevr meijer 17-01-2012

ik heb ook een aeg lavamat . hij wast schoon maar gaat ook aan de wandel bij kleine wasjes bijv wolwas.hij staat bij mij op plavuizen dus geen vloer die beweegt.als ik het vantevoren had geweten had ik hem ook niet gekocht.ps hij vergaat ook als de trommel maar halfvol zit.

R en K 07-03-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Wij zijn redelijk tevreden over het wasresultaat behalve bij zwarte kleding, dan blijven er altijd witte strepen/vlekken achter. Al van alles geprobeerd qua wasprogramma's en wasmiddelen, probleem blijft.
Hij vreet regelmatig was op zoals sokken en onderbroekjes, dat hebben we nog nooit meegemaakt met een wasmachine. Centrifugeren is altijd weer een hels kabaal, balanceren heeft dit ding nog nooit gedaan.
We moeten nu voor de zoveelste keer een sok tussen de trommel wegpeuteren en hebben besloten een nieuwe wasmachine te kopen, maar zeker weten, nooit weer een AEG.

SPLANKY 07-01-2011

---------- update review, 07-01-2011 ----------
Hallo
Hebben hem omgeruild voor een samsung wat een genot

Machine blijft gewoon stil staan tijdens het centrifugeren
Ik hoef geen tabletje meer onder de tong te doen
Andere slachtoffers nog veel sterkte toegewenst.

---------- 1e review, 29-05-2009 ----------
wij hebben de aeg 54840.de onbalansregeling werkt niet bij het centrifugeren,het komt voor dat bij de eerste poging het cetrifugeren heel goed loopt,toch onderbreekt hij het centrifugeren, bij de tweede poging gaat hij schudden en lawaai maken maar gaat wel door met centrifugeren tot het einde we houden hem dan goed vast want anders loopt hij de badkamer door. waar dus uit blijkt dat de onbalans niets doet.
soms centrifugeert hij ineens goed

splanky

Nathalie5 06-01-2011
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Waarschijnlijk heb ik ook zo'n maandagmorgen produkt in mijn bezit. Nog geen 3 jaar oud en mijn AEG is stuk. Reparatiekosten 350,00 euro! Repareren is dus geen optie. Ben nooit tevreden geweest zeker niet over het centrifugeren. Kon de wasmachine 's nachts niet laten draaien i.v.m. geluidsoverlast. De buren zullen wel blij zijn dat dit apparaat stuk is. Ik stap in ieder geval over op Miele.

bramcees 28-11-2010

---------- update review, 28-11-2010 ----------
Aan bepaalde reacties te zien zijn er een aantal maandagmorgen wasmachines geproduceerd. De onze gaat inmiddels naar de 2 jaar en wast (soms meerdere keren per dag) naar alle tevredenheid. Een prima wasmachine van een hoog prijs/kwaliteit nivo.

---------- 2e review, 02-11-2009 ----------
Inmiddels hebben we deze wasmachine ruim een half jaar en wordt alle dagen gebruikt. Waarschijnlijk is er een kwaliteit verschil, (maandagochtend produktie) want wij hebben totaal geen klachten. Geen problemen met centrifugeren en het wassen. Prijs kwaliteit gewoon goed. Wij hebben deze gekocht op de uitslag van een consumententest.

---------- 1e review, 23-05-2009 ----------
inmiddels een maand in bezit, geluid van het centrifugeren valt reuze mee . Hij staat bij ons op het beton en er staat een droger op. Hij schud ook niet. Was en cenrtifuge resultaat is goed, zeker voor de prijs (bij ons 385 euro), Bevalt deze machine goed.

Maksi 24-11-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Twee weken geleden deze wasmachine gekocht bij It's voor 399,- euro. Gebruiksvriendelijke machine met ruime keuzemogelijkheden. Ook ECO, snel en opfrisprogramma. Schoon en fris wasresultaat. Met wassen is de machine vrij stil. Ik heb een rubberen mat (bij Gamma gekocht voor 10,- euro) onder de machine geplaatst vanwege mijn laminaat ondergrond. Door deze mat blijft de machine keurig op zijn plaats. Bij het centrifugeren gaat de machine wel een beetje schudden maar als eenmaal op 1400 toeren centrifugeren staat de machine bijna stil. Ik ben er (tot nu toe) erg tevreden over. Juiste prijs/kwaliteitverhouding.

jeroen en sandra 23-09-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

deze week bij de media markt deze wasautomaat gekocht
bij thuiskomst even op kieskeurig kijken(had ik gelukkig niet van te voren gedaan) want de revieuws vorige week waren niet best????? ik vind het en goede wasautomaat,wel even de transportbouten eruit halen,even waterpas stellen,en inderdaad maby geen wasautomaat voor op een houten vloer??? dat weet ik niet want die heb ik niet!!! een nadeel:geen tijd indecatie,maar dat vond ik geen 100euro extra waard want dan had je hem!!!staat op zolder maakt gluid JA??? doet toch elke wasautomaat, ja die van 1300 euro misschien. deze was 450,- mooie prijs werkt perfect.

j.nijhof21 13-07-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Ondanks diverse negatieve reviews heb ik mede op advies van de verkoper bij de firma X toch maar besloten de AEG lavamat 54840 aan te schaffen ook gezien de prijs want voor een andere wasmachine van AEG betaal je al gauw een paar honderd euro meer en de mogelijkheden die op die machines zitten waren voor mij niet van toepassing en omdat ik goede ervaringen had met mijn oude AEG wasmachine wou ik weer een AEG wasmachine. Ik heb de wasmachine door de firma laten instaleren. Ik heb de wasmachine nu ongeveer een week in gebruik.
Bij mij voldoet de machine uitstekend, prima zelf.
Van wandelen of bonken bij het centrifugeren is totaal geen sprake en ook van herrie die de machine zou produceren is totaal geen sprake, de machine produceert gewoon zijn normale gebruiksgeluid.
Ik ben zeer tevreden met de aanschaf van deze machine en de service van de firma X.
Goede keus en prijs kwaliteit verhouding.

marianne1972 19-06-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Ik heb de wasmachine nu een paar dagen in bezit en enkele wasjes mee gedraaid. Ik kan dus nog niets zeggen over de duurzaamheid op lange termijn. De machine staat hier waterpas op een betonnen vloer en hij blijft gedurende het wassen gewoon op zijn plek staan en gaat dus niet "wandelen" wat hier vaak als klacht is genoemd. Bij het centrifugeren blijft het lawaai binnen de perken, maar echt stil is hij niet! Het wasresultaat is gewoon goed.

HJ 30-03-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Ws. zijn er van de 54840 2 series, waarvan eentje uit Polen.

Afgelopen september bij BCC de 54840 gekocht. Een “simpele” wm maar wel eentje met uit te stellen start (we wilden ’s nachts wassen).
Dit eerste model (eentje uit Polen) stond na elke centrifugebeurt buiten het washok. De wm was erg in onbalans en produceerde erg veel herrie (ca. 79 dB).
AEG gebeld en monteur op bezoek gehad. Na 3 bezoeken en reparatiepogingen de conclusie, slecht model. We kregen een nieuwe! Goed geregeld toch van AEG?
De tweede (ook eentje uit de Poolse stal) bleef dan wel op de plek staan maar produceerde zoveel herrie dat onze bedoeling om ’s nachts te wassen ons door de buurt niet in dank zou zijn afgenomen.
AEG (opnieuw) gebeld en monteur op bezoek gehad. Na 2 bezoeken en reparatiepogingen het verzoek om regelmatig de stelvoetjes te verdraaien. Geen werkbare situatie.
Na een mailtje aan AEG waarin wij stellig ons ongenoegen (in gebreke) uitspraken, kwam het verlossende woord van AEG. De wm wordt teruggenomen en we mogen bij BCC een ander model uitzoeken. Dat hoeft niet perse een AEG te zijn.
Het model 54840 mag dan wel een rampmodel zijn, de organisatie AEG is dat zeer zeker niet.

Margaron 11-03-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Wij hebben de AEG bijna een jaar in gebruik en we zijn erg tevreden. Geen problemen met de onbalans, soms heeft de machine een tweede poging nodig. (Meestal met dekbedovertrekken). Hij wast perfect, we maken veel gebruik van korte programma's en het geluid valt mee. We wassen 's-nachts en dat is voor niemand in huis een probleem. Soms hoor je het centrifugeren.
Prijs-kwaliteit verhouding is prima

ebbenhorst 04-03-2010

---------- update review 04-03-2010 ----------
Dit is een 2e reactie aangezien wij de machine nu 4 maanden in gebruik hebben, hij bevalt nog steeds uitstekend.
Onze 1e reactie hebben wij na 14 dagen gebruik geplaatst, wij hebben geen enkel probleem met de machine.
We gebruiken hem zelfs in de nacht. Hij wast perfect schoon, is stil en danst niet.
Tip voor andere gebruikers, zorg dat hij waterpas staat.
Prijs/kwaliteit staat volledig in verhouding.

---------- oude review 19-12-2009 ----------
Na het lezen van wisselende adviezen de machine gekocht.
Onze oude AEG had het na 14 jaar trouwe dienst begeven.
Na levering de transport beveiliging eraf gehaald en keurig waterpas gesteld.
Hij is nu ruim 2 weken in gebruik en moet zeggen dat geen van de problemen waar andere gebruikers over klagen bij ons voorkomt. Het is een hele fijne stille machine, die perfect schoon wast.
De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, voor consumenten die nog een machine willen aanschafen, een aanrader.

naam9641 02-03-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Deze machine is een ramp.Hij bonkt en wandelt.We hebben hem van de rand van de trap moeten redden.Binnenkort komt de derde monteur.De tweede monteur raadde ons aan om een paar latten om voet van de machine te plaatsen,dan kon hij daar binnenin dansen.Hij staat op een betonnen vloer.De verkoper van Electro World is nog steeds niet bereid de machine te ruilen.

jacqueline53 01-03-2010
Geschreven voor: AEG LAVAMAT 54840

Half december 2009 deze machine gekocht, toen de oude AEG Lavamat het had begeven. Wat een ramp. Dezelfde klacht als velen hier: de wasmachine trilt, bonkt en gaat aan de wandel bij het centrifugeren en maakt daarbij een enorm kabaal. Inmiddels is er al twee keer een monteur langs geweest. De eerste keer heeft hij isolatie aangebracht tegen de herrie en rubber pootjes ipv de standaard plastic pootjes. Bedoeling was dat de machine daardoor niet meer van zijn plaats zou komen. Helaas niet gelukt. Vandaag heeft hij de schokdempers vervangen en de aandrijfriem.
Het lijkt iets beter, maar evengoed ren ik iedere keer naar boven als het centrifugeren begint (dat is natuurlijk duidelijk te horen), want ik vertrouw het helemaal niet meer.
Kortom: niet kopen dit apparaat! (Vreemd is natuurlijk dat het gemiddelde cijfer evengoed vrij hoog is)